پرورش پرنده زینتی

اشنایی و پرورش طوطی برزیلی

اشنایی و پرورش طوطی برزیلی

عکس طوطی, قیمت طوطی

به نظر می رسد که طوطی برزیلی برای بار اول توسط بومیان آفریقا اهلی شده باشد

 

طوطی برزیلی، طوطی های کوتوله، جدایی ناپذیر، مرغ عشق فیشر یا هر اسم دیگری که به آن ها نسبت می دهید جز طوطی های دوست داشتنی و احساسی هستند، اسم لاتینی جدایی ناپذیرها یا طوطی کوتوله از کلمه های یونانی عشق و پرنده گرفته شده و اصرار بر ارتباط عمیق و بسیار نزدیک زوج پرنده دارد.

 

بررسی تاریخچه پرورش طوطی برزیلی

جانورشناسان معتقد هستند که زیستگاه مقدماتی طوطی برزیلی، قاره آفریقا می باشد و از نه گونه شناخته شده این پرنده، هشت گونه آن متعلق به قاره آفریقا و یک گونه آن که «طوطی برزیلی سرخاکستری» است متعلق به جزیره ماداگاسکار است که یکی از جزایر آفریقا به شمار می رود. تاریخچه اهلی شدن این پرنده مشخص نیست و به نظر می رسد که برای بار اول توسط بومیان آفریقا اهلی شده باشد.

 

«طوطی برزیلی صورت قرمز» نخستین گونه طوطی برزیلی بود که به اروپا وارد شد و در نقاشی های سده ۱۶ میلادی این پرنده دیده می شود. اما قابل یادآوری است که برخی از دیگر گونه های این پرنده پس از سال ۱۸۰۰ میلادی شناسایی گردید و به نظر می رسد که ناوگان های نظامی کشورهای استعماری که برای تهیه برده عازم آفریقا می شدند در بازگشت تلاش می کردند که علاوه بر بردگان، پرنده ها و حیوانات شگفت آور آفریقایی را به اروپا منتقل نمایند و به نظر می رسد که طوطی برزیلی هم در این دوره وارد اروپا شد و چندی نگذشت که به دلیل زاد و ولد آسان، تعداد آن در اروپا افزایش گردید.

 

بعضی از گونه های این پرنده مانند: «طوطی برزیلی رنگ سیاه گونه» در سال ۱۹۰۸میلادی و گونه «طوطی برزیلی لیلیان» در سال ۱۹۲۶م برای بار اول به قاره اروپا وارد شدند. از تاریخ ورود این پرنده به ایران اطلاع دقیقی در دست نیست و به نظر می رسد که بیش از چند دهه از ورود آن به ایران نمی گذرد. این پرنده اکنون پرورش دهندگان زیادی در ایران دارد که اقدام به تکثیر آن کرده و از آن جوجه گرفته و جوجه را به بازار فروش عرضه می نمایند.

 

طوطی برزیلی در گله های کوچک زندگی می کند و علاقه ی زیادی به خوردن میوه ها، سبزی ها، علف ها و دانه دارد و گونه ی بال سیاه آن حشرات و انجیر را هم می خورد.

 

متوسط طول عمر طوطی برزیلی ۱۵ تا ۲۰ سال می باشد و اگر در وضعیت مساعد زندگی کنند چه بسا تا ۳۰ سال عمر خواهند کرد. آنها دارای طول بدنی معادل ۱۷ سانتیمتر می باشند و حاوی گونه های متنوع می باشد و وزنش حدود ۴۰- ۶۰ گرم می باشد. این طوطی در بین طوطی سانان کوچکترین اندازه را دارد.

 

مدل وحشی طوطی برزیلی اکثراً بدنی سبز رنگ دارد و در ناحیه ی سر به رنگ های مختلفی دیده می شود. در بسیاری از گونه ها طی پرورش جهش ایجاد شده و فعلا به رنگ های گوناگون دیده می شوند.

 

طوطی برزیلی اول لانه را می سازد و بعد جفت گیری می کند و طی ۳- ۵ روز بعد نخستین تخم گذاشته می شود و هنگامی که نخستین تخم گذاشته شد هر روز یک تخم گذاشته می شود  تا وقتی که کلاچ کامل است که به صورت معمول ۴- ۶ تخم گذاشته می شود، گاهی وقت ها هم حتی بدون لانه طوطی برزیلی تخم می گذارد.

اشنایی و پرورش طوطی برزیلی

نژادهای طوطی برزیلی :

۱- طوطی برزیلی صورت هلویی

۲- طوطی برزیلی نقابدار

۳- طوطی برزیلی فیشر

۴- طوطی برزیلی لیلیان

۵- طوطی برزیلی سیاه گونه

۶- طوطی برزیلی ماداگاسکار

۷- طوطی برزیلی آبسینیان

۸- طوطی برزیلی صورت قرمز

۹- طوطی برزیلی سوین درین

 

ویژگی ها :

کلا طوطی ها جنب و جوش زیاد دارند و هر چیزی را می جوند و در دورانی این جویدن بیشتر می شود آن ها به آسانی می توانند سیم برق را بجوند پس آن ها را حسابی کنترل کنید.

 

این طوطی ها استاد فرار از قفس هستند به آسانی درب قفس را باز کرده و فرار می کنند.

 

جوجه برزیلی به خوبی با انسان خو می گیرد بزرگ ترين مشکل این طوطی قدرت تقلید صدا که بسیار ضعیف می باشد همین امر محبوبیت این طوطی نسبت به دیگر طوطی سان کمتر کرده است.

 

اما یکی از امتیازهای این طوطی نسبت به طوطی های دیگر رنگ بندی های زیبای این طوطی می باشد.

 

طوطی برزیلی,طوطی

جوجه برزیلی به خوبی با انسان خو می گیرد

 

مواردی که موقع خرید طوطی برزیلی باید رعایت شود

یک پرنده سالم باید کاملاً هوشیار باشد و در برابر محرک ها به خوبی واکنش نشان دهد. پرنده باید سرحال بوده و پرهای درخشان و تمیز ویک دست داشته باشد.

 

از خریدن پرنده ای با پرهای پف کرده و یا چشم های بسته یا نیمه باز جلوگیری کنید.

پرهای اطراف مخرج پرنده حتماً باید تمیز باشد.

 

چشم هایش باید براق و شفاف باشد و هیچ گونه ترشحی نداشته باشد. پوست بینی شفاف و ترشح نداشته باشد.

 

پرنده از ناخن های سالمی برخوردار باشد.

استخوان سینه جناق بیرون نزده باشد.

 

انواع غذاهای طوطی برزیلی:

رژیم غذایی

رژیم غذایی مناسب برای آن ها علاوه بر دانه باید شامل میوه و سبزیجات تازه مثل موز، هویج، انواع برگ سبزی و… باشد، همچنين آب سالم و بدون کلر برای خوردن یا حمام کردن.

 

توجه کنید که هیچوقت نباید به این پرنده های کوچک هسته میوه هایی مثل هلو، گلابی و… داد. در مواردی هم مشاهده شده که بعضی از مردم به آن ها شکلات، چای و چه بسا الکل می دهند که واقعا” برای آن ها زیان آور می باشد .

 

غذا دادن به طوطی برزیلی

درصورتی که پرنده شما عادت به خوردن دانه های خشک کرده است بی تردید باید آهسته آهسته رژیم غذایی آن را تغيير داده و غذاهای تازه را وارد رژیم غذایی وی کنید.

 

هر روز مقدار اندکی از میوه یا سبزیجات جدید به وی بدهید و توجه کنید که به کدامیک بیشتر علاقه نشان می دهد، همینطور هیچوقت نگذارید که این ماده های غذایی تازه در قفس مانده و فاسد شود. این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید: “مرغ عشق به تنوع غذایی و غذای تازه عشق می ورزد.”

 

گروه غلات و حبوبات و غلات سبوس دار: تاج خروس، جو، کتان، پاستا، غلات جو، گندم سبوس دار، برنج وحشی.

 

خوراکی های خطرناک: شکوفه های خوراکی و گل پیاز، قاصدک، نیلوفرهای روز، اکالیپتوس، شکوفه های درخت میوه، شکوفه های گیاهان، ترش، پیچ امین الدوله، امپاتیانس، یاس بنفش، گل شور، گل رز، آفتابگردان، لاله، بنفش. توجه داشته باشید که برگ های برخی از این گیاهان سمی هستند.

 

میوه (به جز آوکادو که سمی هستند): گوجه فرنگی، تمام انواع سیب (حذف تمام دانه)، موز تازه، تمامی انواع توت، تمامی انواع مرکبات، انگور، کیوی، انبه، خربزه، هلوی شیرین و ابدار، پاپایا، هلو، تمام انواع گلابی، آلو، ستاره میوه. چاله ها و دانه ها از هر مرکبات باید دور انداخته شود.

 

با این حال، دانه های کوچک از توت های کاذب و واقعی (موز، زغال اخته، بادمجان، خرمالو، انار، تمشک، توت فرنگی، گوجه فرنگی) همگی مناسب است.

 

حبوبات: بادام، لوبیا، عدس، نخود، آجیل و سویا.

سبزیجات(به غیر سیب زمینی خام، پیاز خام و تمامی قارچ ها): چغندر، کلم بروکلی، گل کلم، هویج، خیار، همه از انواع کلم، لوبیا تازه، کاهو تازه، نخود فرنگی تازه، هویج وحشی، تمام انواع فلفل، تمام انواع کدو، سیب زمینی شیرین، شلغم، زمینی هندی، کدو.

 

پرورش طوطی برزیلی, آشنایی با طوطی برزیلی

هر روز مقدار اندکی از میوه یا سبزیجات جدید به طوطی برزیلی بدهید

 

علائم بیماری :

تغيير رنگ دادن یا باد کردن نوک (منقار) پرنده

خسخس کردن موقع تنفس یا سرفه کردن و نفس زدن

تغيير وضعیت چشم

 

چشم نیمه باز

نداشتن تعادل

از بین رفتن طراوت پرهای بدن

ظاهر نامناسب و به هم ریختگی پرها

 

تغيير در رنگ و بوی فضله (بیماری اسهال- فضله قیر شکل- فضله رنگ زرد-بی رنگ شدن فضله)

دائم خواب بودن و نهادن سر لای پرها

نشستن بر روی کف قفس

 

نشستن با یک پا روی میله

چسبیدن فضله به پرها

ترشح از چشم یا بینی

غذای هضم نشده در فضله

 

بی اشتها شدن طوطی

کندن و برش دادن پرها (در عروس هلندی نسبت به کاسکو کمتر اتفاق می افتد)

افتادگی سر، پر، دم

کاهش وزن

 

خرید طوطی برزیلی,اسم های طوطی برزیلی

فراهم کردن محیط آرام و خلوت برای تولید مثل طوطی های برزیلی بسیار اهمیت دارد

 

تکثیر و جفت گیری طوطی برزیلی

چند حالت وجود دارد

خرید جفت مولد.

خرید دو عدد نر و ماده و جفت زدن.

جفت زدن به صورت گروهی : چند نر و چند ماده تهیه می کنیم و نرها را با هم در یک قفس بزرگ نگهداری می کنیم تا خودشان جفتشان را انتخاب کنند. باتوجه به این که تشخیص نر و ماده در نژاد برزیلی دشوار است، این بهترین روش و مطمئن ترین روش برای جفت زده پرندهاست.

 

برای آماده کردن وضعیت جفت گیری طوطی برزیلی :

۱) در فصل پاییز یک جعبه به ابعاد ۱۵ در ۱۵ و ارتفاع ۲۵ سانتیمتر به عنوان لانه تهیه کنید.

 

۲) در تهیه مواد لانه سازی شامل: برگ نخل، روزنامه، علف و کاه خشک دقت کنید در این مواد از حشره کش های زیان آور استفاده نشده باشد.

 

۳) فراهم کردن محیط آرام و خلوت برای تولید مثل طوطی های برزیلی بسیار اهمیت دارد. معمولاً پرنده با استفاده از مواد لانه سازی لانه را پر می کند و یک حفره تونل در آن ایجاد می کند.

 

تخم گذاری طوطی برزیلی :

معمولآ پس از یک تا دو هفته از نخستین جفت گیری تخم گذاری انجام می شود. تخم گذاری در اغلب اوقات یک روز در میان انجام می شود که امکان دارد به دو سه روز هم بکشد.

 

تعداد تخم: بین ۴ تا ۶ تخم می گذارند و لازم به توضیح است که تعداد تخم ها به میزان آمادگی ماده بستگی دارد.

زمان خارج شدن جوجه طوطی برزیلی از تخم: از ۲۱ روزگی تا ۲۴ روزگی.

زمان دان خور شدن جوجه ها: از ۶ هفتگی به بعد.

نوشته های مشابه

‫74 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید من الان نزدیک به دو هفته هست که که یه جفت طوطی برزیلی خریداری کردم پس از گذشت ۱۰ روز برای آنها لانه گذاشتم چون صاحب قبلی هم هم برای آنها لانه گذاشته بود ولی الان وقتی که به سمت قفس آنها می روم به داخل لانه قایم می شوند آیا هنوز از ترسشون هست یا به محیط عادت نکردن

  2. سلام خسته نباشید من دیروز دوتا طوطی برزیلی گرفتم سه ماهه به گفته پرنده فروش اینا نر و مادن که از لگن می شه فهمید حالا به نظرتون چطور می شه چی نشون کرد و از الان نی شه واسشون لانه گذاشت یا خیر تا بالغ شدن

    1. سلام اگر لانه بزارید هم خوبه عادت می کنند به لانه و زودتر تخم گذاری می کنند .

  3. سلام
    روز بخیر
    من یک جفت کوتوله دارم به گفته ی فروشنده قبلا تخم گذاشتن ولی چون جاشون تغییر داده شده روی تخم نخوابید ولی هنوز چیزی دهن هم نمیزارن مثل مرغ عشق آیا طبیعی هستش ؟

    1. سلام مرع عشق با کوتوله متفاوت هست مرغ عشق بیشتر مواقع دهن می زاره حتی اگر جفت گیری نکنه ولی طوطی سانان مثل کوتوله فقط بیشتر مواقع جفت گیری این کار رو انجام می دهند

  4. سلام من یه طوطی برزیلی صورت هلویی گرفتم نزدیک بالغه ایا هنوز میتونم ان را دستی کنم خیلی ارومه نزدیکش میشم نمیترسه کنارش هم بشینم غذاشو میخوره با من کاری نداره اصلا هم گاز نمیگیره دستمو ت قفس میکنم تکون نمیخوره گاز نمیگیره

    1. سلام اگه ارومه بهترین موقع برای دستی کردن اون هست همیشه کنار اش باشید تا زودتر دستی بشه یکمی زمان می ببره ولی ارزش داره

  5. سلام آیا الیافی که از نخل خرما هست که به آنها لیف خرما میگن ریشه ریشه هستن برای داخل لونه برزیلی مناسبه؟

  6. سلام وقت بخیر ، من یه جفت طوطی برزیلی خریدم البته به گفته پرنده فروش،دهن به دهن میشن این میتونه نشونه ای واسه جفت شدنشون باشه؟یکی ام لونه بزارم براشون؟داخل لونشون و از چی پرکنم؟

    1. سلام دهن به دهن شدن نشانه جفت گیری نیست فقط احساس خودشون را نشان می دهند لونه حتما بزار تا برای جفت گیری اماده بشوند داخلشون از براده چوب یا کاه خشک یا لونه اماده بگیر براشون .

  7. سلام من یک جفت طوطی برزیلی دارم که چند بار تخم گذاشتن دفعه اول باز نشد سری دوم جوجه داد بعد باز تخم گذاشتن باز نشد الان دوباره ۴ تا بچه داره ولی ماده چند روزه خیلی خودشو میخارونه و کلافه است آب میزارم خودشو نمیشوره دیشب هم یهو بی حال شده و تو قفس افتاده که همسرم بهش آب زده کم کم جون گرفته الان خوبه ولی خیلی نگرانشم و اینکه خیلی خودشو میخارونه نمیدونم چکارش شده خواهشا کمکم کنید جوجه داره طفلی

    1. سلام بهترین راه حل اینه به دامپزشک مراجعه کنی تا مریضی ان تشخیص دادع بشه و دارو تجویز کنه اگه من دارو تجویز کنم نمیشه چون باید از نزدیک معاینه بشه .

  8. سلام خسته نباشید
    من یه جفت طوطی برزیلی خریدم ک تازه تخم گذاشته بودن یعنی تخم پنجم رو روزی که خریده بودم گذاشته بودن
    اونارو با قفس تو یه چادر بزرگ پیچیدم که نترسن و با ماشین خیلی اروم و با احتیاط ب خونه بردم و ی جای خوب گذاشتم
    اما تا حدود دو روز پرنده نر داخل لانه بود و فقط دو سه بار برای غذا بیرون اومد و باز رفت پرنده ماده هم مدام داخل میرفت و با کوچکترین صدایی بیرون میومد و جرات نداشتم دستمو سمت لونه ببرم
    اما الان دو روزه ماده داخل لونه رفته و نر رو هم بیرون میکنه بعضی وقتام هر دو دیقه یا ۵ دقیقه یه بار بیرون میاد یا رو چوب بال میزنه یا با نر دعوا میکنه و میره داخل دوباره
    ایا طبیعیه؟
    تخما خراب نمیشن جابه جایی مشکل درست نکرده؟

    1. سلام کلا جابجایی مشکل داره ولی الان بزار به حال خودشون بمونند اگر زود به محیط عادت کنند خوبه بعد جایی بزار بیشتر تنها باشند و کسی دور بر نباشه و صدایی دلخراشی نشنوند

  9. سلام
    ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید
    من یه طوطی فیشر دو ساله ماده دارم که حدود هشت تا تخم بدون نطفه گذاشت البته هیچوقت هیچ جفتی نداشته و تک هستش ، از بیست روزگی خودم بزرگش کردم و به شدت لوس و چلوندنیه
    از نظر ویتامین و تنوع غذایی هم هیچ مشکلی ندارن
    حدود یک هفتست فیشر نر براش خریدم که از نظر جسه و اندازه کوچیکتر از مادست و هفت ماهشه
    نر به شدت دنبال طوطی ماده میره اما طوطی من ازش فرار میکنه البته ماده من کمی سر طوطی نر رو میخارونه ولی اگر نر بخواد همینکار رو بکنه طوطی من عصبانی میشه و حمله میکنه یا فرار میکنه ، قفسشون از هم جداست ولی کاملا تو دید همن و روزانه حدود یک ربع تا نیم ساعت کنار هم میذارمشون و یا ماده رو میبرم تو قفس نر یا تو خونه آزادشون میکنم
    رفتار ماده بهتر شده ولی همچنان بعضی وقتا حمله میکنه
    به نظر شما حدودا چقدر طول میکشه تا با هم جفت بشن و قفس‌هاشونو یکی کنم؟
    اصلا امیدی هست که جفت بشن؟
    ببخشید طولانی شد
    پیشاپیش ممنون از پاسخگوئیتون

    1. سلام باید همون اول کنار هم می زاشتید همیشه سعی کنید تو یک قفس قرار دهید تا زودتر جفت شوند زمان جفت شد زیاد نیست ولی شما باید کنار هم بزارید و قفسشون رو یکی کنید از دعوا بینشون نترسید عادت می کنند به هم .

  10. سلام من یکماهی میشه یه صورت هلویی خریدم اولا همه رو گاز میگرفت ولی الان فقط با من خوبه یه موقع ها یادش میره گازم میگیره ولی نمیزاره کسی دیگه نزدیکش شه چیکار کنم گاز گرفتن یادش بره

  11. درست غذا نمیخوره غیر از دونه هاش دیگه هیچی نمیخوره دونه هاشم کم میخوره خیلی بازیگوشه کم میره غذا بخوره بعد کاغذ یا چوب ببینه گاز میزنه بعد میزاره پشت دمش یعنی مشکلش چیه اینکارو میکنه

  12. سلام ممنون از پاسخگوئیتون
    آخه چندبار به من گفتن باید اول تو قفسای جدا ولی تو دید هم قرار بدینشون تا به هم عادت کنن و بعدش توی یک قفس قرار بدینشون
    الان هم که کنار همدیگه گذاشتم ماده به شدت حمله میکنه بهش
    هر لحظه احساس میکنم ماده ، نر رو کور میکنه یا انگشتاشو قطع میکنه
    مطمئنین این حجم از عصبانیت ماده من نسبت به نر کاهش پیدا میکنه؟

  13. سلام خسته نباشید ببخشید من یه کوتوله نر دارم تقریبا از ٢٠ روزگی پیش من بزرگ شده الانم یکسالش میشه .حدودا دو ماه پیش براش یه ماده خریدیم ولی فروشنده گفت یه ماه دیگه بالغ میشه و جفت میشن.از روز اول کنار هم بودن خیلی به هم عادت کردن فقط گاهی شدید دعواشون میشه که اونم من وقتی اسم نر رو میارم تموم میکنن .خواستم بدونم چقدر طول میکشه اینا جفت بشن و جوجه بزارن ؟ اصلا تخم میکنن یا نه ؟

    1. سلام ببینید جفت شدن زمان خاصی نداره بعضی زود جفت می شوند بعضی هم زمان بر هست تخم گزاری هم بستگی به مکان شون و تغذیه شون داره

  14. سلام خدمت ادمین محترم . یک جوجه صورت هلویی گرفتم و بعد از دو ماه که بزرگ شد یک جوجه دیگر گرفتم (زرد رنگ )و جنسیت هیچ کدام را هم نمی دانستم . مدتی کنار هم بودند در یک قفس اما بینشان مانع توری فلزی بود وبا هم تماس نداشتند . این کار را انجام دادم که بهم عادت کنند . اما الان که مانع را برداشتم اولی همش به دومی حمله های مرگبار می کند به نحوی که احساس می کنم در حال کندن پای دومی است . اولی به طور نا محسوس بزرگتر از دومی است و اشتهای خوبی هم دارد و مدام در حال رشته کردن روزنامه و کندن چوب ها ی داخل قفس است . دومی از ترس نمی تواند غدا بخورد ومدام در حال فرار از دست اولی میباشد . بی زحمت راهنمایی کنید که چکار باید کنم تا اولی دست از حمله بردارد . با تشکر .

    1. سلام شما باید اول جنسیتشون رو بفهمید شاید هر دو تا نر باشند که باهم دعوا می کنند بعد از اول باید در کنار هم می زاشتید تا به هم زودتر عادت می کردند

  15. سلام خسته نباشید.من طوطی کوتوله ی خودمو حدود دو هفته هست که خریدم.اون همش کف قفسش می خوابه و 《بعضی》وقت ها سرش رو لای پرهاش میزاره و می خوابه.تازه بعضی وقت ها هم رفتارش عجیب میشه و شروع میکنه به الکی بال زدن و خیلی سریع حرکت می کنه که من خیلی نگران میشم.اما در کل سرحاله و جنب و جوشش زیاده.همچین تو عادت غذاییش دونه خیلی کم و به زور می خوره و بیشتر به میوه ها و نون و حبوبات علاقه داره.می خواستم بدونم اگر مریض شده برای درمانش چکار باید بکنم؟؟؟

  16. سلام من یه طوطی صورت هلویی و تقریبا چهار روزه که گرفتم بعضی وقتا توی ظرف دونه هاش تقلا میکنه و گاهی هم پشت هم بال میزنه میخواستم بدونم مشکلی نداره؟

  17. سلام من چهار روزه یه طوطی برزیلی صورت هلویی گرفتم که دو ماهشه یه وقتایی تو ظرف دونه اش تقلا میکنه و دونه ها رو به بیرون میپاشه و یه وقتا پشت هم بال میزنه میخواستم بدونم مشکلی داره؟

  18. سلام طوطی برزیلی وایت فیس دارم حدود ۶ ماهشه پر ریزی داره توجه کردم بعضی شبا کف قفس میخوابه جدیدا بد گاز میگیره اصلا اینجوری نبود نمیدونم حس میکنم یه مشکلی داره

  19. سلام من طوطي برزيلي خريدم طبق گفته فروشنده يك سالشه ايا ميتونم اون رو اهلي كنم؟ يا دير شده ؟ اخه حتي وقتي من پيشش باشم غذا هم نميخوره كه فكر ميكنم اين بخاطر ترسشه و هنوز بهم عادت نكرده ولي كلا ميتونم رامش كنم؟

  20. سلام من دوتا طوطی برزیلی دارم ۶۴ روز پیش تو یک قفس کردم شون از ذهن هم می خورن لونه سازی می کنن یازی می کنن و همو می خاراندن ولی جفت گیری نمی کنند می شه راهنمایی کنید می خواهم زود تر جوجه کشی کنم از جنسیتشون مطمعنم

  21. سلام من ۷ ماهه یه جفت طوطی برزیلی دارم اوایل خیلی باهم دعوا میکردن اما الان همومیخارونن و غذا بهم میدن و بازی میکنن و کمی هم هنوز بعضی مواقع میزنن همدیگه رو…طوطی نر هیبرید هستش تاحالا هم جفت گیری نکردن میخواستم بدونم اگ براشون لونه بزارم احتمال داره جوجه بدن؟یا باید حتما نر رو عوض کنم؟

  22. سلام من کوتوله هام دوسری که تخم میکنن..تخمابازمیشه بعدمدتی گلوهاشون کبودمیشه ومی میرند
    نمدونم چیکارشون کنم خیلی ناراحتم

      1. ینی چیکارکنم ..چی بدم بهشون
        اینکه گلوهاشون کبودمیشه دلیلش چیه
        تاحالا دوسه بارتخم گذاشتن اینجوری نشده الان دوسری اینجورمیشن

  23. سلام خسته نباشید من یه ماده داشتم که ۵ تا تخم بی نطفه گذاشته بود بعد یه هفته ای هست که براش یه نر خریدم .چرا ماده روی چوب میشینه و دمش رو بالا میگیره برای جفتگیری ولی پرنده نر نمی‌خواد جفتگیری کنه ؟؟ایا امکان داره که پرنده نر هنوز بالغ نباشه؟

    1. سلام امکانش هست هنوز بالغ نیست شاید ولی یک مدت باید بگزره تا جفت شوند از شاه دانه برای تغذیه شون استفاده کنید برای جفت گیری خوبه

  24. سلام من حدود ۶ ماهه یه طوطی برزیلی صورت هلویی خریدم موقعه خرید فروشنده گفتن حدود یک ماهه است می خواستم ببینم رنگ دم اش غوص نمیشه چون نمونه بالغش رنگ دمش آبی بود ولی این حالت طوسی تیره است می خوام ببینم همین رنگ میمونه؟

  25. سلام من یه صورت هلویی دارم چند وقته روی تابش حرکات عجیبی میکنه انگار هی خودشو به تاب میماله و دور تابش یه چیز های سفید رنگی هستش که نمیدونم چیه نفهمیدم که از نوکش ان ماده رو بیرون میده یا از خود تاب چون همش نوک میزنه بهشون فقط بکبار دیدم یه چیزی از دهنش انداخت رو اون سفید بعدش نوک زد اینا معنیش چیه پرندم تنها هم هست جفت نداره

  26. سلام من ی طوطی برزیلی ماده فیشر داشتم که حدود دو سالشه و برای نر ۴ ماهه خریدم و قفس هاشون جدا و روبه به رو هم هستند خاستم بدونم اینها کی با هم جفت می‌خورند و تخم میزارن!

  27. سلام وقتتون بخیر
    من ۴ ماهه که کوتوله خریدم و توی سالن گذاشتم که همه هستن و رفت و آمد زیاد هست باید بذارمشون توی یک اتاق بی سر و صدا؟. میشه تابستان بزارمشون توی زیر زمین؟………….

    1. سلام برای جفت گیری باید مکان ارام باشد سر و صدا زیاد نباشه زیر زمین اگر هواش مناسب باشه خوبه زیاد گرم باشه احتمال تلف شدن هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا